فایل ترجمه

مرجع دانلود مقالات و فایل های ترجمه شده

فایل ترجمه

مرجع دانلود مقالات و فایل های ترجمه شده

ترجمه مقاله بررسی تکامل بازیابی : مفهومی

عنوان انگلیسی مقاله: The Evolution Of the Recovery Block Concept
عنوان فارسی مقاله: تکامل بازیابی ، به صورت مفهومی
دسته: فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این فصل به بررسی توسعه روش بازیابی نرم افزار متحمل خطا و کارهای بعدی بر اساس این رویکرد پرداخته ایم. این را با یک بررسی ازتوسعه و پیاده سازی طرح بلوک بهبود اساسی در سال 1970که در نیوکاسل اتفاق افتاد شروع می کنیم و سپس در ادامه به توصیف کار در نیوکاسل و جاهای دیگر که به صورت طرح اولیه کار می کردند پرداخته و بهبود سیستم در زمان و حمایت برای بهبود استفاده از مفاهیم برنامه نویسی شی گرا ، است.
-11مقدمه :
پروژه تحقیقاتی به منظور بررسی قابلیت اطمینان سیستم توسط اولین محقق در دانشگاه نیوکاسل در سال 1971 آغاز شد این در زمانی بود که مشکلات نرم افزاری به عنوان مثال در سال 1968 به وجود آمده بود و در همایش مهندسی نرم افزار ناتو در سال 1969 در مورد آنچه در آن زمان بحران نرم افزار نامیده می شد مورد بررسی قرار گرفت. این بحث یکی از مهم ترین تلاشهای تحقیقاتی را در تعدادی نقاط با هدف پیدا کردن ابزار تولید برنامه بدون خطا شروع شد با این حال در نیوکاسل برای انجام هر کاری با وجود استفاده از بهترین روشهای موجود از رسیدن به کد بدون خطای تحقیقاتی شروع شد که به عنوان یک هدف جالب توجه و ارزشمند در نظر گرفته شده بود. مرحله مقدماتی این پروژه شامل مطالعه و تعیین یک نماینده برای سیستم های بزرگ نرمافزاری از جمله سیستم های بانکی یارزرو خطوط هوایی بود.این داده های آماری تایید می کرد که گسل نرم افزاری باقیمانده یکی از مهم ترین علل خرابی های سیستم بوده است. این است که در تمام این سیستم ها کد بخش قابل ملاحظه بوده و پیچیدگی آنها مربوط به مقررات تحمل خطا مانند چک کردن سازگاری داده ها و طرح های محرکه بود. با این حال این مقررات هر چند به طور معمول و نه موقت اغلب موثر بودند و در واقع به مقابله با برخی از خطاهای نرم افزاری موفق بوده که در عمل در سیستم های عملیاتی مواجه شده بودند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی scheme

عنوان انگلیسی مقاله: An Introduction to Scheme
عنوان فارسی مقاله: مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی scheme
دسته: مهندسی کامپیوتر - برنامه نویسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هر زبان برنامه نویسی یک مدل ماشین دارد که دیدگاههای زبان بر اساس این ماشین ساخته می شود.زبانهای قدیمی مثل c   مدل ماشین سخت افزاری دارند بدین معنی که آنها فکر می کنند که سیستم محیطی در قسمتی از واحدهای سخت افزاری است و بر اساس آن ساخته میشود. زبانهای دیگری مثل prolog  ترجیح می دهند فکر کنند که سیستم اساسی یک ماشین منطقی است.
غالبا زبانها نقطه نظرهای متفاوتی را ارائه می دهند:آنها دریافته اند که مدل برای محاسبات بوسیله یک ماشین است که مغز محاسباتی بزرگی دارد که قادر است محاسبات معین را با سرعت و بدون خطا اجرا کند که در غیر این صورت ساختمان ماشین مجهول است. این زبانها که کمتر مناسب هستند به موقعیتهایی از حافظه تقسیم بندی می شوند و اختصاص می یابند. زبانهایی که مناسب هستند به توابع و ارزیابی آنها تقسیم بندی می شوند.هسته scheme که ما مورد بحث قرار خواهیم داد یکی از این زبانهای تابعی است.
تاریخچه :
 Scheme   بوسیله Gerald jay sussman و guy l.steele  در آزمایشگاه mit at در سال 1975 طراحی شد.scheme  نسلی از سه زبانی است که در اینجا شرح می دهیم.
در سالهای بین 50 و 60  john maccarthy, لیسپ را که شباهت زیادی به  lambda calculus(حساب جامعه و فاضله) داشت طراحی کرد. منطق دانان یک نظریه محاسباتی در سال  سی ام مطرح کردند که هر موضوع محاسباتی اساسا" یک تابع بودوهر عملگر عملیات تابع بود. لیسپ یک زبان نوع پویا بود که با یک نحو غیر معمول (پیشوندی وپرانتز گذاری شده ) ساخته شد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله آموزشی طراحی بازی ویدئویی

عنوان انگلیسی مقاله: Educational Video Game Design: A Review of the Literature
عنوان فارسی مقاله: آموزشی طراحی بازی ویدئویی
دسته: تکنولوژی آموزشی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در سال های اخیر تلاش های زیادی برای استفاده از بازی های ویدئویی برای یادگیری شده است، با توجه به اینکه سرمایه چشم گیری صرف بازی در صنعت سرگرمی شده است، اما به دلیل توانایی های آنها در جلب توجه بازیکن و نگه داشتن آن برای مدت طولانی به عنوان بازیکنان، مدیر بازی های پیچیده را آموزش می دهند و اهداف را به نتیجه می رسانند. این بررسی تحقیق درباره بازی ویدئویی، بر روی تجزیه و تحلیل طراحی بازی آموزشی متمرکزشده است، یعنی آنان که در حال حاضر اساس را برای یادگیری طراحی می کنند، محتوای تئوری بازی را طراحی می کنند و نتایج بازی کردن بازیهای ویدئویی را آموزش می دهند.
مقدمه : 
مقدمات بسیاری در20 سال گذشته برای آموزش بازیهای ویدیوئی منتشرشده است وبررسی تعدادی ازمتون درباره ی بازیهای آموزشی درعرض چند سال گذشته به اتمام رسیده است 
Baker,ONeil,Wainess,2005؛Aguilera,Menodiz,2 003 ).
این بررسی ها روی متونی تمرکز میکند که مورد خطاب قرارمی دهد که چه بازیکنانی ازبازیهای ویدیوئی آموزش ببیند به جای اینکه  کدام بازیهای ویدیوئی می توانند طراحی شوند .برای تسهیل یادگیری ، این بررسی که برروی انتشارات مربوطه برطراحی بازی ویدیوئی آموزشی متمرکزشده است ، شناسایی عناصرطراحی بازی که یادگیری را ترویج می دهند وهمچنین نظریه هایی مبنی براینکه بازی های ویدیوئی منجربه پرورش مفهوم یادگیری می شود را به دنبال دارد .

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله خسارت های وارده بر سازه در اثر زلزله:تحلیل موجک های گسسته

عنوان انگلیسی مقاله: DAMAGE DETECTION OF STRUCTURES UNDER EARTHQUAKE EXCITATION USING DISCRETE WAVELET ANALYSIS
عنوان فارسی مقاله: شناسایی خسارت های وارده بر سازه در اثر تحریکات زلزله با استفاده از تحلیل موجک های گسسته
دسته: شهرسازی - معماری - معماری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
یک شیوه‌ی قابل قبول برای شناسایی میزان صدمات وارده به سازه در اثر زمین لرزه که شیوه‌ی تبدیل موجک‌های گشته نام دارد در این مقاله معرفی شده است.
عملکرد این شیوه‌ی پیشنهادی بر اساس تغییرات ناگهانی در پاسخ به لرزش‌ها و تحلیل جا به جایی و یا واکنش‌های سرعتی با استفاده از تحلیل موجک‌هاست.
هم چنین، شیوه‌ی دیگری که عملکرد این شیوه‌ی پیشنهادی بر اساس تغییرات ناگهانی در پاسخ به لرزش‌ها و تحلیل جابه جایی و یا واکنش‌های سرعتی با استفاده از تحلیل موجک‌هاست. هم چنین، شیوه‌ی دیگری که عملکرد آن نیز بر اساس همین موجک‌هاست، ارائه شده که راه حل مربوط به مشکل شناسایی صدمات وارده است و مانع از انتشار جابه جایی‌ها و واکنش‌های مربوط به سرعت می‌شود. عملکرد شیوه‌ی پیشنهادی برای جلوگیری از انتشار امواج و کشف صدمات وارده با استفاده از مدل معیار IASC-ASCE که مدل کار گروهی بوده و سلامت سازه را بررسی می‌کند، سنجیده می‌شود. نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که شیوه‌ی پیشنهادی می‌تواند جاوی اطلاعات سودمندی برای پیش گیری از آسیب‌های وارده باشد که با استفاده از واکنش سازه در برابر لرزه‌ها محقق می‌شود.
کلمات کلیدی: آشکار سازی آسیب‌ها، جلوگیری از انتشار امواج، تبدیل موجک‌ها، واکنش در برابر لرزه‌ها، تحریکات زمین لرزه‌ای.
1)مقدمه
در دهه‌ی گذشته، توجه محققان همواره به آسیب‌های وارده بر سازه‌ها در طول عمر مهندسی سازه بوده است. در بین شیوه‌های متعدد، برخی از آنها بر اساس مشاهده‌ی رفتار دینامیکی سازه شکل گرفته‌اند (4-1). بسیاری از این شیوه‌ها از پارامترهای مدی modal مانند شکل مد و فرکانس‌های طبیعی مربوط به تخمین و کش آسیب‌های وارده، استفاده می‌کنند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه مقاله شبیه سازی شناسایی خسارت‌ها در ساختمان‌های دارای ستون بندی فولادی

عنوان انگلیسی مقاله: Simulation study of damage detection in steel shear frame buildings using impulse response and wavelet analysis
عنوان فارسی مقاله: مطالعه‌ی شبیه سازی شده‌ی شناسایی خسارت‌ها در ساختمان‌های دارای ستون بندی فولادی با استفاده از واکنش‌های لحظه‌ای و تحلیل موجک‌ها
دسته: عمران - معماری
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
چارچوب‌های سازه‌ای هر دو نوع رفتار ارتجاعی و پلاستیکی رااز خود نشان می‌دهند که نوع رفتار آنها وابسته به بار وارده بر آنهاست. در مراحل اولیه‌ی تخریب زمین لرزه سیستم سازه‌ای در فاز ارتجاعی خود باقی می‌ماند اما هنگامی که این تخریب و بار وارده بیشتر می‌شود، این ستون بندی‌ها سازه را در مقابل ریزش حفظ می‌کنند. تعیین زمان و محل وقوع این خسارت‌ها بسیار مهم است. هدف کلی شیوه‌های قبلی همانند فوریه، فوریه ی سریع و یا تبدیل موجک‌ها یافتن زمان و مکان ایجاد این مفصل‌های تکیه گاهی است. این کار با استفاده از تغییر در محدوده‌ی واکنش‌ها و استفاده از ویژگی‌های ارتعاشی سیستم‌هایی همانند فرکانس لرزش و یا مدهای لرزش سازه صورت می‌گیرد. گر چه، این شیوه‌ها، در کاربردهای اولیه بسیار مؤثر نیستند زیرا ویژگی‌های لرزشی به طور عمده‌ای درابتدای تشکیل مفصل‌های تکیه‌گاهی تغییر نمی‌کنند. دراین تحقیق، از توانایی تبدیل موجک‌ها در به دست آوردن اطلاعات بومی درباره‌ی سیگنال‌ها برای تعیین زمان و مکان تشکیل مفصل‌های تکیه گاهی استفاده می‌شود. این سیگنال‌ها برای تعیین زمان و مکان تشکیل مفصل‌های تکیه گاهی استفاده می‌شود. این سیگنال‌ها همان واکنش‌های ثبت شده سازه‌ی در حال لرزش می‌باشند. نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که شیوه‌ی پیشنهادی می‌تواند در تعیین زمان و مکان خسارت بدون استفاده از شیوه‌ها و مفاهیم پیچیده، مؤثر می‌باشند. واژه‌های کلیدی: شناسایی خسارت‌ها، مفصل‌های پلاستیکی، واکنش‌های لحظه‌ای. چارچوب برش

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید