دسته بندی | پزشکی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 95 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
هیپراوریسمی مادر در دوران بارداری طبیعی تک قلویی ، یافته های دوران بارداری با عوارض پری ناتال مداوم و همچنین بعد از تولد، یک مطالعه به صورت همگروهی آینده نگر در 12 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به همراه مقاله انگلیسی
تعداد صفحات : 12
قابل ویرایش : بله ( در قالب فایل ورد word )
قیمت : 9800 تومان
لینک دانلود نسخه انگلیسی به رایگان : http://ofmas.ir/ef/e1.doc
نحوه دانلود ترجمه : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین 9800 تومان قادر به دانلود فایل ترجمه خواهید بود .
پشتیبانی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )
عنوان فارسی :
هیپراوریسمی مادر در دوران بارداری طبیعی تک قلویی ، یافته های دوران بارداری با عوارض پری ناتال مداوم و همچنین بعد از تولد، یک مطالعه به صورت همگروهی آینده نگر
عنوان انگلیسی :
Maternal hyperuricemia in normotensive singleton pregnancy, a prenatal finding with continuous perinatal and postnatal effects, a prospective cohort study
بخشی از ترجمه :
چکیده :
زمینه
در این تحقیق به بررسی رابطه هیپراوریسمی مادر با نتیجه سوء در بارداری و سوخت و ساز بدن نوزاد، عصبی و اختلالات تنفسی در زنان باردار تک قلو با فشار خون طبیعی می پردازیم .
روش
این مطالعه به صورت همگروهی آینده نگر چند مرکزی در 404 نفر از زنان باردار تک قلو با فشار خون طبیعی انجام شد که که برای زایمان در بیمارستان های آموزشی ولیعصر (عج) و اکبر آبادی وابسته دانشگاه تهران ، علوم پزشکی تهران، تهران، ایران بستری شدند. پس از ثبت نام مادر ، سرم بند ناف برای تعیین سطح اسید اوریک گرفته شد . در دقیقه های 1 و 5 نمره آپگار، نیاز به احیاء نوزادان و بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) ثبت شد. در صورت پذیرش NICU نمونه خون نوزادان برای تعیین اسید اوریک، قند خون و سطح بیلی روبین گرفته شد. تصویربرداری اولتراسوند داخل جمجمه نیز برای نوزادان بستری ، جهت تشخیص خونریزی های داخل صورت پذیرفت .
نتایج
هیپراوریسمی مادر (اسید اوریک استاندارد بزرگتر از سن حاملگی) به طور مستقل با (نسبت شانس (OR)، 3.17، فاصله اطمینان 95٪ (CI)، 2.1-4.79) تولد نارس همراه شد، و موارد کوچک همزمان با سن حاملگی (OR ، 1.28، 95٪ CI، 1.04-2.57)، پذیرش NICU (OR، 1.65؛ 95٪ CI، 1.12-2.94) و IVH نوزاد (OR، 8.14؛ 95٪ CI، 1.11-87.1)بررسی خواهد شد .
نتیجه گیری
هیپراوریسمی مادر در زنان باردار تک قلو با فشار خون طبیعی به طور قابل توجهی با زودرس بودن و تحویل SGA و توسعه IVH در نوزادان همراه می باشد .
Abstract
Background
To assess the association of maternal hyperuricemia with adverse pregnancy outcome and neonatal metabolic, neurologic and respiratory disturbances in normotensive singleton pregnant women.
Method
This prospective multicentric cohort study was conducted on 404 normotensive singleton pregnant women who were admitted for delivery in Vali-Asr and Akbar-Abadi teaching hospitals of Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran. Upon enrollment maternal and umbilical sera were obtained for determining uric acid levels. 1 and 5 minutes Apgar scores, the need for neonatal resuscitation and neonatal intensive care unit (NICU) admission were recorded. In case of NICU admission a neonatal blood sample was drawn for determining uric acid, blood sugar and bilirubin levels. An intracranial ultrasound imaging was also carried out for the admittd neonates for detecting intraventricular hemorrhage.
Results
Maternal hyperuricemia (uric acid one standard deviation greater than the appropriate gestational age) was independently associated with preterm birth (odds ratio (OR), 3.17; 95% confidence interval (CI), 2.1 – 4.79), small for gestational age delivery (OR, 1.28; 95% CI, 1.04 – 2.57), NICU admission (OR, 1.65; 95% CI, 1.12 – 2.94) and neonatal IVH (OR, 8.14; 95% CI, 1.11 – 87.1).
Conclusions
Maternal hyperuricemia in normotensive singleton pregnant women is significantly associated with preterm and SGA delivery and the development of neonatal IVH.
دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 329 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
ترجمه مقاله بررسی عملکرد خواندن و پیشرفت تحصیلی در اویل دوران کودکی کودکان دو زبانه و تک زبانه در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به اصل مقاله انگلیسی
تعداد صفحات : 11
قابل ویرایش : بله ( در قالب فایل ورد word )
قیمت : 7500 تومان
لینک دانلود نسخه انگلیسی به رایگان : http://ofmas.ir/ef/E3.pdf
نحوه دانلود ترجمه : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین 7500 تومان قادر به دانلود فایل ترجمه خواهید بود .
پشتیبانی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )
عنوان فارسی :
عملکرد خواندن و پیشرفت تحصیلی در اویل دوران کودکی کودکان دو زبانه و تک زبانه
عنوان انگلیسی :
Reading Performance and Academic Achievement in Early Childhood Bilingual and Monolinguals
بخشی از ترجمه :
چکیده :
رابطه بین عملکرد خواندن و پیشرفت تحصیلی از لحاظ نظری قابل پیش بینی است. با این حال، این ارتباط می تواند در میان دانش آموزان دو زبانه (ECBL) در اوایل دوران کودکی از همسالان یک زبانه بالاتر باشد . برای ارزیابی این ادعا، دو گروه از دانش آموزان کلاس دوم دختر به طور تصادفی انتخاب ، (150 زبان فارسی و 150 به فارسی و ترک زبان) تست شده اند و مقایسه در این خصوصیات اعمال شد . اقدامات استفاده از آزمون در عملکرد خواندن توسط همکاران کرمی نوری انجام شد . علاوه بر این، پیشرفت تحصیلی به طور متوسط ، نمرات به دست آمده توسط دانش آموزان در امتحانات نهایی مدرسه ، در ریاضیات، علوم و فارسی را شامل شده است . تجزیه و تحلیل رگرسیون و سپس تعیین ساختار به عنوان بهترین پیش بینی کننده پیشرفت تحصیلی در هر دو گروه می باشد . بر اساس نتایج، دختران دوزبانه نسبت به تک زبانه (ML) در هر سه زمینه موفقیت بیشتری داشتند . یافته ها همچنین نشان می دهد که خواندن عملکردی پیش بینی کننده ، برای پیشرفت تحصیلی در هر دو گروه بوده است .
Abstract
Relationship between reading performance and academic achievement is theoretically predicta- ble. However, this relationship could be higher among early childhood bilingual (ECBL) students than monolingual peers. For evaluating this claim, two groups of randomly selected female second graders (150 Farsi speaking and 150 Farsi and Turkish speaking) were tested and compared on these characteristics. The measures used were Kormi-Nouri and associates’ tests of reading per- formance. Moreover, academic achievement was defined to be the average of scores obtained by students at their final school exams in Math, Science and Farsi. Analysis of regression was then performed to determine which construct served as the best predictor of academic achievement in both groups. Based on the results, ECBL girls were superior to their monolingual (ML) counter- parts in all three areas. Findings also show that reading performance was a strong predictor of school achievement for both groups.