فایل ترجمه

مرجع دانلود مقالات و فایل های ترجمه شده

فایل ترجمه

مرجع دانلود مقالات و فایل های ترجمه شده

ترجمه مقاله بهینه سازی پارامتر های فراوری شکلات در اسیاب توپی

عنوان انگلیسی مقاله: Optimization of processing parameters of a ball mill refiner for chocolate
عنوان فارسی مقاله: بهینه سازی پارامترهای فراوری شکلات در اسیاب گلوله ای
دسته: صنایع غذایی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف از این کار بهینه سازی آسیاب براسا فرایند فراوری و تصفیه شکلات از نظر زمان فراوری و مصرف انرژی است.آزمایش پس از  طرح ریزی مرکب مرکزی(CCD) برنامه ریزی شده و با توجه به زمان فراوری(RT) و سرعت شفت همزن(as) به عنوان عوامل در نظر گرفته شده است. متغیرهای تجربی اندازه گیری ویژگی ها و شکلات های بدون قالب ریزی شده را  در نظر گرفته است. مدل دوم داده ها را بررسی می کند. ضریب مصرف انرژی نیز مهم بوده و همچنین محتوای مقدار اهن و اندازه ذرات مهم است. بهینه سازی عبارتست از  به حداقل رساندن زمان فراوری با استفاده از تابع مطلوب. قبل از آزمایش شرایط کار 70دور در دقیقه بوده و زمان فراوری 58دقیقه بوده است. شرایط مطلوب محاسبه شده توسط بهینه سازی به شرح زیر است.58دور در دقیقه و 38.5 دقیقه برای زمان فراوری. شرایط کاری جدید مشخص شده برای آسیاب گلوله ای در نظر گرفته شده است که خروجی109 کیلوگرم بر ساعت تا 156 کیلوگرم بر ساعت را داشته و 43%افزایش بهره وری  دیده می شود. تجربه و شواهد در شرایط بهینه سازی انجام شده برای اثبات نتایج بدست آمده انتظارات موجود را از متغیر وابسته تایید می کند.
کلیدواژه:شکلات،فراوری آسیاب میله ای،طراحی تجربی،بهینه سازی،تابع مطلوب
1-مقدمه:
براساس قانون فعلی اروپا Dir.200036/CE:UE2000) تهیه شکلات به عنوان یک محصول بدست امده از کاکائو و شکر است که شامل کمتر از 35% مواد جامد کاکائوی بوده و مقدار کمتر از 18%کره کاکائو و کمتر از 14%کاکائوی بدون چربی خشک می باشد. روش های سنتی شکلات گیری براساس مخلوط کردن مواد تشکیل دهنده بوده و سپس انها توسط فرایند آسیاچرخشی خرد شده و کنچینگ و معتدل سازی انجام می شود. مهم تر از همه فرایند کنچینگ است که به منوظر حذف رطوبت و طعم نامطلوب می باشد. در حالی که با این فرایند شکلات بسایر دلپذیر می شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

ترجمه رفتار چرخه ای مایع شدن شن دوغاب سیمان زینتر متعادل تحت بارگیری پی در پی

4907 کلمه رشته صنایع محیط زیست کشاورزی ترجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل ویرایش به همراه ترجمه شکل و جدول هر 250 کلمه 1 صفحه میباشد منظور از 250 کلمه تعداد کلمات در متن انگلیسی هست و تعداد صفحات بر اساس آن نوشته شده است قیمت این ترجمه در بازار به ازا هر صفحه 3000 تا 5000 تومان میب
دسته بندی پژوهش ها
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
ترجمه رفتار چرخه ای مایع شدن شن دوغاب سیمان  زینتر متعادل تحت بارگیری پی در پی

فروشنده فایل

کد کاربری 19093
کاربر

نمونه ترجمه

چکیده

هدف از این مقاله ارائه یک بینش در مورد اثرات راه­اندازی مایع شدن چرخه­ای کامل قدیمی روی رفتار چرخه­ای تخلیه نشده بعدی شن با دوغاب سیمان متوسط از نظر قدرت، تغییر شکل و پاسخ فشار به منافذ می­باشد. پژوهش بر روی نمونه شن تثبیت شده توسط یک ماده معدنی مبتنی بر دوغاب سیمان شیمیایی ("Silacsol") است که قادر به انتقال قدرت فشرده­سازی محصور نشده (UCS) در محدوده بین 500 کیلو پاسکال و 700 کیلو پاسکال است. پارامترهای مقاومت برشی[1] یکنواخت[2] نمونه­های تحت عمل از طریق یک سری آزمون همسانگرد سه محوری با خواص فیزیکی مشابه (TX-CID) مورد ارزیابی قرار گرفتند. پس از آن، آزمون های استرس کنترل شده تک برشی تناوبی تخلیه نشده (SS) بر روی هر دو مورد، نمونه شن تیمارشده و نشده به منظور ارزیابی و بهبود ارائه شده توسط دوغاب سیمان بر مقاومت مایع شدن شن انجام شد. اثرات مفید قابل توجهی در دوغاب سیمان، صرف نظر از تراکم اولیه شن خالص مشاهده شد. در نهایت تاثیر یک پیش برش بزرگ دوره­ای روی رفتار چرخه­ای تخلیه نشده شن ترزیق شده توسط موضوع نمونه­ها برای توالی بارگیری دو چرخه­ای با نسبت تنش مشابه (CSR) مورد بررسی قرار گرفت. پس از بارگذاری اولیه در نمونه که مایع شدن کامل در آن آورده شده، به آنها اجازه داده شد تا در شرایط تقریبا K0 محکم شود و در معرض بارگیری بعدی قرار بگیرد. افزایش مقاومت در برابر مایع شدن ناشی از سابقه چرخه به طور واضح بر روی نمونه تحت عمل قرار گرفت. فشار بیش از حد منافذ بارگذاری چرخه­ای را بر روی نمونه تحت تیمار به دنبال یک روند متفاوتی نسبت به آنچه در آنهایی تیمار نشده تقویت می­کند. تفاوت قابل توجهی نیز در روند فشار حفره توسعه یافته در بارگذاری ثانویه نسبت به بارگذاری اولیه مشاهده شد. یک مدل ساده برای تقویت فشار آب منافذ در شن­های تزریق شده در طول بارگذاری چرخه­ای پیشنهاد شده است.


[1] - shear strength

[2] - Monotonic

The aim of this paper is to provide an insight into the effects of a previous cyclic history “triggering” full liquefaction on the subsequent undrained cyclic behaviour of a moderately cemented grouted sand in terms of strength, deformability and pore pressure response. The research was conducted on sand specimens stabilized by a commercial mineral based chemical grout (“Silacsol”), capable of imparting unconfined compression strength (UCS) values ranging between 500 kPa and 700 kPa. Monotonic shear strength parameters of treated specimens were preliminary assessed through a series of isotropically consolidated drained triaxial tests (TX-CID). Afterwards, stress-controlled undrained cyclic simple shear (SS) tests were conducted on both treated and untreated sand specimens in order to evaluate the improvement provided by the grout on the liquefaction resistance of the sand. A significant beneficial effect of the grout was observed, regardless of the initial density of the pure sand. Finally the influence of a cyclic large preshearing on the undrained cyclic behaviour of the grouted sand was investigated by subjecting the specimens to a sequence of two cyclic loadings with the same stress ratio (CSR). After the first loading in which specimens were brought to full liquefaction, they were allowed to reconsolidate in approximately K0 conditions and then subjected to the second loading. An increase in liquefaction resistance induced by cyclic history was clearly apparent on treated specimens. Excess pore pressures build-up during the first cyclic loading on treated specimens followed a different trend compared to that observed on untreated ones. A significant difference was also observed on the excess pore pressure trends developed in the second loading compared to that developed in the primary loading. A simple model for the prediction of pore water pressure build-up of grouted sands during cyclic loading is proposed.


ترجمه مقاله تحقیقات در سیستم تست عملکرد دریچه ی گاز الکترونیکی

ترجمه مقاله تحقیقات در سیستم تست عملکرد دریچه ی گاز الکترونیکی
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 399 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
ترجمه مقاله تحقیقات در سیستم تست عملکرد دریچه ی گاز الکترونیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

ترجمه مقاله تحقیقات در سیستم تست عملکرد دریچه ی گاز الکترونیکی

تحقیقات در سیستم تست عملکرد دریچه ی گاز الکترونیکی


چکیده :

جریان ورودی هوا در سیلندر موتور توسط دریچه ی گاز الکترونیکی کنترل می شود . که بخشی مهم از کنترل در موتور های خودرو و دارای اثر مستقیم بر روی بهره وری سوخت و امنیت خودرو دارد . برای داشتن یک کیفیت مناسب تست عملکرد سیستم دریچه ی گاز الکترونیکی باید انجام شود که برای تولید کنندگان مهم بوده , و برای دستیابی به این آزمون دیچه ی گاز الکترونیکی طراحی براساس نرم افزارC++ وPC-6259 اقداماتی داده شده است . و اطلاعات کسب شده , از کنترل دریچه ی گاز برای PID ذخیره می شود . در حال حاضر سیستم با استفاده از دریچه ی گاز الکترونیکی در کارخانه ها نصب می شود . در مقایسه با دستگاه های تست اصلی این سیستم ثبات بیشتر و دقت بالاتری دارد . علاوه بر این 40% در زمان آزمون اطلاف زمان کاهش پیدا می کند .

کلمات کلیدی : دریچه ی گاز الکترونیکی – سیستم آزمون – زمان پاسخ

1 مقدمه

دریچه ی گاز الکترونیکی که جریان هوا را در موتور تنظیم می کند و به طور مستقیم بر عملکرد خودرو تاثیردارد . پارامتر هایی مانند قدرت , قابلیت اطمینان , آسایش و راحتی , کاهش مصرف و ... را به ارمغان می آورد . که بخش ضروری از موتور های خودرو است . آمار و ارقام ارزیابی دریچه ی گاز الکترونیکی را لازم می داند . مانند زمان پاسخ و میزان دقت و خطا در هماهنگ سازی و سنسور های موقعیت خطی و گشتاور موتور لازم است . براساس تکنولوژی ابزاری مجازی , پارامتر های زمان و تست عملکرد سیستم دریچه ی گاز الکترونیکی در تحقیقات گذشته معرفی شده است . موقعیت سنسور و میزان دور آرام موتور و سیستم تست شیر دریچه ی از الکترونیکی قبلا انجام شده است . به منظور اطمینان از کیفیت دریچه ی گاز الکترونیکی تولید کنندگان مایل به ارزیابی کیفیت در کل محصول می باشد . برای ارضای تقاضا یک سیستم جدید پیشنهاد شده , و توسعه می یابد . در این سیستم و در محیط C++ , کنترل PCI-6259 در کارت های داده ها جمع آوری شده و برای رسیدن به تشخیص عملکرد و ارزیابی کیفیت دریچه گاز الکترونیکی از آنها استفاده خواهد شد .

2 روش تست عملکرد باز شدن دریچه الکترونیکی

دریچه گاز الکترونیکی شامل موتور و دنده ی کاهش و سوپاپ درچه گاز و موقعیت سنسور و ... است . این عمل تو سط سیگنال ها از واحد ECU . تنظیم دریچه ی گاز الکترونیکی را از طریق چرخ دنده ها کاهش می دهد . و سپس دریچه باز نگه داشته شده , و برای اطمینان از ایمنی رانندگی است . سنسور موقعیت , معمولا یک پتانسیو متر کشویی خطی است که تشخیص باز شدن درچه گاز الکترونیکی را بر عهده دارد . مقاومت پتانسیو متر خطی با موقعیت تغییر دریچه گاز الکترونیکی تغییر کرده و سپس ولتاژ مربوطه سیگنال را می دهد که توسط سنسور تولید شده و به ECU فرستاده می شود . 5 موقعیت برای قرار دادن صفحه , دریچه در دریچه ی گاز الکترونیکی وجود دارد . موقعیت مکانیکی OMA , موقعیت قطع مکانیکی UMA , پایین ترین موقعیت قطع برق OEA , بالا ترین موقعیت قطع برق UEA و موقعیت اولیه NLP است . توزیع موقعیت در شکل 1 نشان داده شده است . زمان پاسخ در UEA به OEA و OEA به UEA و NLP به OEA و OEA به NLP و UEA به NLPدرسه محیط دمایی مختلف شامل 120C0-48C0-40C0 کاملا منعکس کننده ی اجرا ی جامع سنسور موقعیت و موتور واحد می باشد . بنابراین , این پاسخ می تواند به عنوان معیاری برای تعیین اینکه آیا دریچه گاز الکترونیکی واجد شرایط است به کار می رود . همانطور که در جدول 1 نشان داده شده است . بار استاندارد در دریچه ی گاز الکترونیکی ذکر شده است .

Research on Electronic Throttle Performance Test System

Abstract—The flow of air entering engine cylinders is
controlled by the electronic throttle, which is an important
part of automotive engines and has a direct effect on the fuel
efficiency and the security of automobiles. For the demand of
quality sampling, an electronic throttle performance test
system, which met the manufacturers’ requirements, was
designed to achieve the test of the opening performance of
electronic throttle on the bases of C++ Builder, NI’s PCI-6259
data acquisition card and PID throttle controller. At present,
the system has been put into use in the electronic throttle
factory. Compared with original test devices, the system is of
more stability and higher accuracy; furthermore, more than
40% of the test time is saved.
Keywords--electronic throttle, test system, response time

Abstract—The flow of air entering engine cylinders iscontrolled by the electronic throttle, which is an importantpart of automotive engines and has a direct effect on the fuelefficiency and the security of automobiles. For the demand ofquality sampling, an electronic throttle performance testsystem, which met the manufacturers’ requirements, wasdesigned to achieve the test of the opening performance ofelectronic throttle on the bases of C++ Builder, NI’s PCI-6259data acquisition card and PID throttle controller. At present,the system has been put into use in the electronic throttlefactory. Compared with original test devices, the system is ofmore stability and higher accuracy; furthermore, more than40% of the test time is saved.Keywords--electronic throttle, test system, response time


ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 900 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

ترجمه مقاله کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی


کنترل حالت فازی در سیستم دریچه گاز الکترونیکی

چکیده :

ساسات الکترونیکی توسط قطع کن DC از طرف موتور با تنظیم جریان هوا در سیستم احتراق خودرو به وجود می آید . سیستم دریچه گاز الکترونیکی غیر خطی بوده و ویژگی های دینامیکی دارد و کنترل آن را توسط روش های سنتی براساس استراتژی PID را دشوار نموده و عملکرد رضایت بخشی دارد . روش کنترل فازی در این مقاله برای دریچه های گاز الکترونیکی پیشنهاد شده است . در ابتدا براساس مدل دینامیکی دریچه گاز الکترونیکی این کنترل فازی طراحی شده است . این حالت از کنترل از مدت کنترل معادل و مدت کنترل سوئیچینگ تشکیل شده است . سیستم منطق فازی به منظور تغییرات مدت کنترل تصویب شده بنابراین کنترل ضعیف است . در نهایت یک کامپیوتر شبیه سازی را انجام داده و نتایج شبیه سازی , روشی کنترل دارای عملکرد کنترل رضایت بخش پیشنهادی را بررسی می کند .

کلمات کلیدی : دریچه گاز الکترونیکی , حالت کنترل فازی , سیستم منطق فازی .

1 مقدمه :

دریچه گاز الکترونیکی اساسا با موتور های DC می باشد که می تواند جریان هوا را در سیستم احتراق خودرو تنظیم کند . سیستم کنترل آن مواضعی مانند سوپاپ دریچه گاز با توجه به زاویه باز مرجع دارد که توسط واحد کنترل موتور ارائه شده است . در سال های اخیر دریچه گاز الکترونیکی به طور فزاینده ای در اتومبیل ها و مدرن به منظور بهبود قابلیت رانندگی خودرو و کاهش مصرف سوخت و تولید گاز های گلخانه مورد استفاده قرار گرفته است . وجود مشخصه غیر خطی خود و عدم اطمینان از دریچه گاز الکترونیکی همیشه همراه خودرو است . با توجه به مشخصه غیر خطی بودن و پارامتر عدم قطعیت در دریچه گاز الکترونیکی , به دست آوردن عملکرد کنترلی رضایت بخش و با استفاده از روش کنترلی سنتی PID دشوار می باشد . لذا روش کنترلی حالت فازی مؤثر بوده و برای مقابله , با مشخصه غیر خطی قوی و عدم اطمینان در پارامتر ها ارائه می شود . برای این استفاده , حالت دو فازی به طور گسترده ای در کاربرد های عملی مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین برخی از آثار آن برای کنترل دریچه گاز الکترونیکی معرفی شده است . و همچنین ساختار کنترل دریچه گاز الکترونیکی ارائه شده و مورد بحث است که شامل سرعت متوسط کنترل و کنترل خطی دیجیتالی در موقعیت بیرونی است . مشخصه هیستیریک خطی از دریچه گاز الکترونیکی توصیف شده و روش کنترل پیشنهاد شده برای کنترل دریچه گاز الکترونیکی ناظران بر طراحی براساس مدل شناخته شده با سیستم کنترل دریچه گاز این مدل را ارائه نمودند . سیستم عصبی برای کنترل الکترونیکی مبتنی بر شبکه جریان بنزین ارائه شده است که در آن یک شبکه عصبی برآورد عدم قطعیت در وابستگی به سیستم را نشان می دهد . کنترل دریچه گاز الکترونیکی براساس مفاهیم این حالت ارائه شده است . و الگوریتم آن به عنوان قانون کنترل انتخاب شده است . در این مقاله یک روش کنترل فازی از دریچه گاز الکترونیکی طراحی شده است . در ابتدا یک مدل ریاضی از دریچه گاز الکترونیکی ارائه می شود . براساس مدل دینامیکی از دریچه گاز الکترونیکی این طراحی کنترل انجام می شود . به منظور کاهش مشکلات در این حالت , سیستم منطق فازی بهره برداری براساس مدت زمان را توسط کنترل سوئیچینگ انجام می دهد . پیشنهاد حالت فازی برای دریچه گاز الکترونیکی می تواند همراه سوپاپ دریچه گاز با کنترل عملکرد رضایت بخشی همراه باشد . در نهایت یک شبیه سازی کامپیوتری انجام می شود و نتایج شبیه سازی در اثر بخشی پیشنهاد روشی کنترل بررسی می شود .

Fuzzy Sliding-mode Control of the Electronic Throt


Abstract -Electronic throttle is a DC-motor-driven valve that

regulates air inflow into the vehicle’s combustion system in
modern automobiles. Electronic throttle system has the nonlinear
dynamical characteristics, and it is difficult to be controlled with
the satisfactory performance by the traditional PID control
strategy. A fuzzy sliding-mode control method is proposed for the
electronic throttle in this paper. At first, based on the dynamical
model of the electronic throttle, sliding-mode controller is
designed. The sliding-mode controller is composed of the
equivalent control term and the switching control term. The
fuzzy logic system is adopted to determine the gain of the
switching control term. Therefore, the chattering of the
controller is weakened. Finally, a computer simulation is
performed, and simulation results verify that the proposed
control method has the satisfactory control performance.
Index Terms - Electronic throttle; Fuzzy sliding-mode
control; Fuzzy logic system.
Abstract -Electronic throttle is a DC-motor-driven valve thatregulates air inflow into the vehicle’s combustion system inmodern automobiles. Electronic throttle system has the nonlineardynamical characteristics, and it is difficult to be controlled withthe satisfactory performance by the traditional PID controlstrategy. A fuzzy sliding-mode control method is proposed for theelectronic throttle in this paper. At first, based on the dynamicalmodel of the electronic throttle, sliding-mode controller isdesigned. The sliding-mode controller is composed of theequivalent control term and the switching control term. Thefuzzy logic system is adopted to determine the gain of theswitching control term. Therefore, the chattering of thecontroller is weakened. Finally, a computer simulation isperformed, and simulation results verify that the proposedcontrol method has the satisfactory control performance.Index Terms - Electronic throttle; Fuzzy sliding-modecontrol; Fuzzy logic system.


ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونو اکسید کربن در موتور های بنزین

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین
دسته بندی پژوهش
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 1958 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

ترجمه مقاله طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین

طراحی بهینه کاتالیست روکش دار مس- منگنه برای کاهش انتشار مونواکسید کربن در موتورهای بنزین.

چکیده:

یکی از فناوری های مهندسی این است که بتوان به منظور کاهش آلودگی هوا، از مبدل کاتالیزورینه نصب شده بر روی مجرای خروجی وسیله نقلیه اجرا گردد. متاسفانه این ابزار بسیار گران قیمت در بازار بوده و همه وسایل نقلیه موتوری از این تکنولوژی نمی توانند استفاده کنند. به این دلیل که این کاتالیزورها دارای فلزاتی مانند پالادیوم و پلاتین است و آن ها را گران قیمت می کند. علاوه بر این کاتالیزور، مستعد ابتلا به انسداد در عملکردش است که به دلیل وجود سرب بوده و موجب آسیب به قسمت های لانه زنبوری کاتالیست می شود. بنابراین نیاز به تحقیق به صورت آزمایشگاهی بر روی مواد دیگر به عنوان کاتالیزورات که توانایی کاهش گاز مونو اکسید کربن را در خروجی اگزوز داشته باشد. همچنین این تحقیق به مطالعه و بررسی قابلیت های عملکرد و ارزیابی اثر بخشی مس – منگنه پوشش داده شده پرداخته است که برای به دست اوردن شکل مناسب و نوع کاتالیستی کاتالیزور طراحی شده است و مناسب برای وسایل نقلیه موتوری می باشد. نتایج در طراحی این کاتالیست نشان می دهد که اصلاح مواد کاتالیزوری می توانند یک جایگزین بر غلبه بر مشکل آلودگی هوا در بخش حمل و نقل شده و به خصوص گازهای خروجی از اگزوز خودروی بنزین را کاهش دهد. همچنین استفاده ازپوشش مس- منگنه به عنوان یک کاتالیزور در مبدل کاتالیزوری به طور قابل توجهی قادر به کاهش گازهای خروجی از اگزوز شامل کربن مونو اکسید می شود. همچنین افزایش مقدار سلول های کاتالیزوری باعث کاهش غلظت گازهای خروجی اگزوز شامل مونو اکسید کربن می شود. همچنین طراحی بهینه کاتالیست قادر به کاهش گازهای خروجی از جمله مونواکسید کربن می شود.

کلمات کلیدی: مبدل کاتالیزوری – کاتالیزور مس، منگنز – گازهای خروجی از اگزوز – مونواکسید کربن.

1 – مقدمه:

استفاده از مبدل کاتالیزوری برای کاهش انتشار از اگزوز خودرو به تازگی مورد بحث است. بیشتر مبدل های کاتالیستی برای وسایل نقلیه موتوری در بازار از نوع یک پلت و کاتالیزوری شامل مواد یکپارچه ساخته شده است که این مواد شامل فلزاتی مانند پالاریسم و پلاتین و رادیوم است. این فلزات دارای خواص فعالیتی خاص بالا بوده که درجه زیادی از نوسانات را داشته و به راحتی اکسید شده و در دمای 500 تا 900 درجه سانتیگراد شکسته می شود که در نتیجه کاهش فعالیت کاتالیست را به همراه دارد. علاوه بر این فلزات در دسترس بودن و بسیار گران قیمت بودن آن ها مد نظر بوده و راه اندازی مبدل کاتالیزوری در کانال خروجی با کاتالیزور پالاریوم و پلاتین و رادیوم و آلومینا و سیلیس و سرامیک های دیگر است که آن را گران قیمت کرده و پیدا کردن آن مخصوصا در اندونزی سخت است. چرا که بسیاری از سوخت ها را این کشور حاوی سرب بالایی هستند و با این حال این نوع از مبدل کاتالیزوری می تواند گازهای خروجی از اگزوز را به میزان 80 تا 90 درصد تبدیل کند. این اطلاعات منجر به جستجوی مواد جدید جایگزین با قیمت پایین تر می شود. برای این جایگزین، اکسیدهای فلزی واسطه، گزینه های امیدوار کننده ای هستند و ماننند آن ها شامل NIO و CYO و CR2O3 می باشد. مواد شناخته شده به عنوان کاتالیزور اکسید کننده پلاتین و پلوتینیم و نیکل و منگنز و گروم و اتکال اکسیدهای دیگر فلزات است. در حالی که برخی از فلزات به عنوان کاتالیزور مانند آهن، مس و آلیاژهای نیکل شناخته شده است. علاوه بر این برخی از فلزات موثر برای اکسیداسیون و مواد کاتالیزوری شناخته شده اند که در آن ها PT, PD, RU>MN و CU>>NI>PE>CR>TN و دیگر اکسیدهای فلزی است. انواع اینها از مبدل کاتالیزوری می تواند گازهای خروجی از اگزوز را با مقدار 16 تا 80% کاهش دهد. گزینه های دیگر نیز برای اصلاح موتور خودرو وجود دارد. بنابراین چگونگی توانایی یک مبدل کاتالیزوری برای کاهش گازهای خروجی اگزوز نیاز به بررسی دارد. این مطالعه با هدف طراحی و یا برای ایجاد یک ابزار برای کاهش گازهای خروجی اگزوز وسایل نقلیه موتوری است که اغلب با نام مبدل کاتالیزوری با تغییرات کاتالیست با پوشش مس- منگنز می باشد. این ابزار به ویژه برای کاهش انتشار گاز مونواکسید کربن از اگزوز و برای پیدا کردن طراحی بهینه مهم است.

Optimum Design of Manganese-Coated Copper Catalytic Converter

to Reduce Carbon Monoxide Emissions on Gasoline Motor

Abstract
One of the engineering technologies that can be used to reduce air pollution is the use of catalytic converter mounted on vehicle
gas exhaust duct. Unfortunately, these tools are very expensive in the market and not all motor vehicles use these technologis,
because the catalyst was made from exoensive metals and rarely available in the market, such as: Palladium, Platinum and
Rhodium. Besides, the catalyst is susceptible to premium fuel with low levels of lead (Pb) which results in the damage of the
function of the catalyst due to blockage in the honeycomb Catalytic Converter. Therefore research needs to be done in the
laboratory to test the other substrate materials as a catalyst, to study the ability of the catalyst in a catalytic converter to reduce
exhaust emissions of Carbon Monoxide. This research will also study the performance capabilities and assess the effectiveness of
Manganese-coated Copper catalysts which are designed in such a way to obtain the appropriate shape and type of Catalytic
Converter catalyst and suitable for premium fuel motor vehicles. The result showed that (1) Catalytic Converter design and
modification of catalytic materials can be an alternative to overcome the high air pollution problem from the
transportation sector, esspecially particular Carbon Monoxide exhaust emissions from gasoline motors. (2) The use
of Manganese-Coated Copper as a catalyst in the catalytic converter was significantly able to increase the reduction
of Carbon Monoxide exhaust emissions. (3) The increase of catalyst cells amount decreased the concentration of
Carbon Monoxide exhaust emissions. (4) Optimum Design of Model 2 Catalytic Converter was able to reduce
exhaust emissions of Carbon Monoxide.
© 2014 The Authors. Published by Elsevier B.V.
Peer-review under responsibility of scientific committee of the ICTCRED 2014.
Keywords: catalytic converter, copper catalyst, manganese, exhaust emissions, carbon monoxide

AbstractOne of the engineering technologies that can be used to reduce air pollution is the use of catalytic converter mounted on vehiclegas exhaust duct. Unfortunately, these tools are very expensive in the market and not all motor vehicles use these technologis,because the catalyst was made from exoensive metals and rarely available in the market, such as: Palladium, Platinum andRhodium. Besides, the catalyst is susceptible to premium fuel with low levels of lead (Pb) which results in the damage of thefunction of the catalyst due to blockage in the honeycomb Catalytic Converter. Therefore research needs to be done in thelaboratory to test the other substrate materials as a catalyst, to study the ability of the catalyst in a catalytic converter to reduceexhaust emissions of Carbon Monoxide. This research will also study the performance capabilities and assess the effectiveness ofManganese-coated Copper catalysts which are designed in such a way to obtain the appropriate shape and type of CatalyticConverter catalyst and suitable for premium fuel motor vehicles. The result showed that (1) Catalytic Converter design andmodification of catalytic materials can be an alternative to overcome the high air pollution problem from thetransportation sector, esspecially particular Carbon Monoxide exhaust emissions from gasoline motors. (2) The useof Manganese-Coated Copper as a catalyst in the catalytic converter was significantly able to increase the reductionof Carbon Monoxide exhaust emissions. (3) The increase of catalyst cells amount decreased the concentration ofCarbon Monoxide exhaust emissions. (4) Optimum Design of Model 2 Catalytic Converter was able to reduceexhaust emissions of Carbon Monoxide.© 2014 The Authors. Published by Elsevier B.V.Peer-review under responsibility of scientific committee of the ICTCRED 2014.Keywords: catalytic converter, copper catalyst, manganese, exhaust emissions, carbon monoxide