دسته بندی | پژوهش ها |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 143 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
نمونه ترجمه
آموزش[1] کارکنان می تواند به عنوان یک تلاش سیستماتیک (که اغلب توسط یک کارفرما آغاز میشود) برای توسعه دانش، مهارت و نگرش مورد نیاز توسط یک کارمند برای انجام یک کار یا وظیفه با موفقیت همراه با هدف نهایی برای بهبود عملکرد سازمان تعریف شده است (کالیلات و همکاران، 2010). آموزش بخشی از توسعه منابع انسانی است، که هدف آن توسعه بدون در نظر گرفتن امکان کاربرد فوری در کار پیشرو است. چنین تمرکزی بر توسعه منابع انسانی را میتوان به تحقق درحال رشدی که مردم منبع اصلی مزیت رقابتی هستند و موفقیت یک سازمان توسط تصمیمگیری کارکنان و رفتارهای درگیر در ان ساخته میشود (روانا و گیبسون، 2004) نسبت داد.
[1] -Training
Employee training can be defined as a systematic effort (often initiated by an employer) to develop the knowledge, skills and attitudes required by an employee to perform a given task or job successfully with the final goal to improve the organisation's performance (Kalliath et al., 2010). Training is part of human resource development, which aims to develop employees' full potential irrespective of the possibility of its immediate use in the current job. Such a focus on human resource development can be attributed to the growing realisation that people are the main source of competitive advantage and that an organisation's success is determined by decisions that employees make and behaviours in which they engage (Ruona & Gibson, 2004).
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 802 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
ترجمه مقاله عملکرد بدون سنسور اضافی درسیستم ترمز الکترونیکی
سیستم پیشگیری ROLL-OVER برای خودروهای تجاری: عملکرد بدون سنسور اضافی درسیستم ترمز الکترونیکی
( 17 صفحه متن ترجمه شده مقاله به همراه متن اصلی و انگلیسی مقاله )
چکیده:
تجربه های اخیر نشان دادند که اندازه اتومبیل های مسافری کوچک و متوسط بوده، ازاین رو همواره دربرابر حادثه ROLL-OVER قرار داشته اند. ROLL-OVER یکی از وحشتناکترین حادثه ها برای رانندگان کامیون است و بدون هیچ نشانه قبلی اتفاق می افتد و در نتیجه واکنش صحیح راننده را در پی نخواهد داشت.این مقاله برخی ازمشکلات ثبات وسیله نقلیه تجاری را به طور کلی ارائه می دهد. و به دنبال یک راه حل برای تشخیص و اجتناب از ROLL-OVER بوده که با استفاده ازسنسورها و محرک های موجود در سیستم ترمز الکترونیکی (EBS) می باشد.
1 – مقدمه:
خطرناک ترین حرکات وسیله نقلیه را می توان درسه گروه طبقه بندی کرد. نوع اول با نام قیچی کردن شناخته می شود که به طور عمده ناشی از عدم کنترل در حرکت در زاویه های بزرگ درترلیرها دیده می شود که در نتیجه آن، لغزش جانبی اکسل های عقب به وجود می آیند. این پدیده کلی از شایع ترین علل تصادفات جدی در ماشین های سنگین است. مشکل اصلی با این نوع، از دست دادن ثبات است که اگر زاویه بیش از حد بحرانی شود، راننده قادر به کنترل خودرو توسط فرمان نخواهد بود. حتی قبل از رسیدن به این زاویه بحرانی، ممکن است مشکل بدتر شود. چرا که راننده ممکن است هدایت خودرو را در جهت نامناسب داشته باشد. در وسایل نقلیه انفرادی این نوع حادثه با اصطلاح اسپین شناخته می شود. در این نوع، حرکات خطرناک وسایل نقلیه ممکن است برخی اختلالات ناشی از باد و حرکت ناگهانی فرمان توسط راننده به وجود بیایید. هنگامی که طراحی عوامل پارامترهای سیستم نزدیک به مقدار حیاتی خود باشد، وسیله نقلیه دچار تنش می شود. این بدان معناست که بعد از اختلال، وسیله نقلیه ثبات خود را از دست داده و به طور معمول تمایل به کج شدن داشته و در نتیجه منجر به تصادف خواهد شد. تصادف با وسیله نقلیه تجاری با ROLL-OVER خطرناک ترین حالت است. تجزیه و تحلیل آماری مشخص می کند که حوادث ROLL-OVER به شرح زیر طبقه بندی شده اند:
1 – پیشگیری:
این بدان معنا است که راننده قادر به جلوگیری از تصادف باشد که یا یک دستگاه هشدار دهنده نصب شده در وسیله نقلیه همراه است. تنها 3/3% از مجموع حوادث با این دستگاه هشدار دهنده قابل پیشگیری می باشند.
2- پیشگیری به طور بالقوه:
بدان معنا است که ROLL-OVER ممکن است با توجه به مهارت راننده و عملکرد دستگاه هشدار دهنده از آن جلوگیری شود که آمار آن 4/38% می باشد.
3- غیر قابل پیشگیری که 7/49% از کل تصادفات را دربر می گیرد.
4- پیشگیری ناشناخته که شامل 8/6% از تعداد کل تصادفات است.
این آمار دو واقعیت را اثبات می کند:
1 – می توان از تعداد حوادث کمتری اجتناب کرد. در صورتی که وسیله نقلیه با این سیستم هشدار دهنده مجهز شده و به راننده سیگنال هایی را برای اصلاح حرکت خودرو و در برخی از راه های مناسب قبل از ROLL-OVER ارائه دهند.
2- اکثریت حدود 50% از حوادث ROLL-OVER تنها با یک سیستم هشدار دهنده به راننده ماهر حتی با کنترل حرکت خودرو غیر قابل اجتناب است. با تجزیه و تحلیل رفتار وسایل نقلیه، می توان دید که راننده با تسلط به فرمان و واکنش در موقع مناسب در خودرو یک عامل مهم است. بنابراین، این رفتار دریک سیستم راننده خودرو، یک حلقه بسته کنترل شده نبوده و به طور مستقیم توسط راننده تحت تاثیر قرار نمی گیرد. مشکل دیگر این است که راننده وسیله نقلیه تنها محدود به تعدادی از عوامل مانند فرمان و یا گاز یا ترمز است که به اندازه کافی در تمام شرایط در دسترس هستند. مشکلات دیگر کمبود راننده ناشی از تاخیر در عملکرد و تصمیم گیری های اشتباه و یا از کار افتادن سیستم های کنترل در وسیله نقلیه است.
Roll-Over Prevention System for Commercial Vehicles – Additional Sensorless Function of the Electronic Brake System
Recent experiences have shown that even small-medium size passenger cars face an accident which hasbeen connected with commercial vehicles so far: the roll-over. The roll-over is the most horrible accidenttype for truck drivers, since he/she does not have any indication before it happens, and consequently doesnot react properly. This article discusses some of the problems of the commercial vehicle stability ingeneral, and offers a solution for detecting and avoiding roll-over by using the existing sensors and actuatorsof electronic brake system (EBS).
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 445 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
ترجمه مقاله طراحی صندلی مطلوب و سیستم تعلیق برای یک ماشین چهارچرخ با استفاده از مدل راننده و الگوریتم ژنتیک
طراحی صندلی مطلوب و سیستم تعلیق برای یک ماشین چهارچرخ با استفاده از مدل راننده و الگوریتم ژنتیک
(12 صفحه متن ترجمه شده به همراه متن اصلی و انگلیسی مقاله )
چکیده:
در این مقاله بهینه سازی سیستم تعلیق و صندلی ماشین چهارچرخ با استفاده از الگوریتم ژنتیک جهت تعیین مجموعه از پارامتر ها برای رسیدن به بهترین عملکرد راننده پرداخته شده است . از آنجا که سلامتی راننده به عنوان یک پارامتر مهم در ماشین است ، هدف مورد نطر به حداقل رساندن یک تابع چند منظوره تشکیل شده به صورت ترکیبی بوده تا انحرافات تعلیق و انحراف تایر به حداقل رسیده و هم چنین شتاب (CF) به طور معمول توسط طراحان ارائه نمی شود . نتایج بهینه سازی از طریق گام ها و فرکانس پاسخ از صندلی و سیستم تعلیق برای مقایسه سیستم تعلیق مطلوب بوده و در حال حاظر استفاده شده است . مقایسه نتایج حالت بهینه سازی شده از سیستم با یک پیک رزونانسی و CF و مقدار ارتعاشی را نشان می دهدو مفهوم و ایده های مطرح شده در این اثر بوده و به طور مستقیم برای هر دو ماشین با سیستم تعلیق و صندلی در صنعت قابل اجرا است.
کلمات کلیدی : ماشین چهار چرخ ، سیستم تعلیق ، طراحی بهینه صندلی ، مدل راننده ماشین
1-مقدمه :
قرارگرفتن تمام بدن در معرض ارتعاش (WBV) در یک صندلی به مدت طولانی ،یک عامل مهم برای کمردرد (LBP) در میان رانندگان است . هر دو سیستم تعلیق و پشتی صندلی راننده به طور قابل توجحی بیش از چند دهه مورد توجه محققین جهت بهبود آن بوده است . میرایی ارتعاش از طریق تعلیق و صندلی ، نه تنها آسایش راننده را به دنبال دارد ،بلکه کاهش خطر ابتلا به LBP را به دنبال خواهد داشت . یکی از مطالعات اولیه بر روی بیومکانیک نشستن رانندگان در معرض ارتعاش توسط لوگز و همکارانش در سال 1969مورد توجه قرار گرفت که در آن بدن انسان به عنوان یک سیستم جرم مدل بوده و فنر برای ساخت یک صندلی خودروی استاندارد تست شده است . موکسیان ونش در سال 1974 و پاپ و همکارانش در سال 1987 پاسخ نشستن انسان را با لرزش های سینوسی و تاثیر آن مورد بررسی قرار داد. جزئیات کار تجربی در ارتعاش صندلی توسط گریفین و همکارانش بررسی شد. در شال 1982 بررسی اثرات سطح وفرکانس و جهت ارتعاش صندلی مورد ارزیابی قرار گرفت . پاسخ دینامیکی برای نشستن از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت که شامل شرایط مختلف پشتی ها و اثر فرکانس ارتعاش و استقرا و اثر تکیه گاه بوده است . بوجود آمدن یک مدل انسانی در حالت نشستن برای طراحی تعلیق مطلوب جهت جداسازی WBV عمودی بر آسایش پاخ ذهنی شبیه سازی شده است . از طرف دیگر ، در انتهای طیف ، اثر نیرو های وارد ،به ستون فقرات به علت WBV و بیومکانیک شکست در برخی از مکالمات دیگر در نظر گرفته شد . بسیاری از مطالعات در این موضوع برای صندلی و سیستم تعلیق ، طراحی های جداگانه ای داشته اند . این مطالعه ، با این حال ادغام هر دو بحث را با یک مشکل ،نه تنها از طریق یک بهینه سازی چند منظوره دارد . خودرو صندلی با راننده به سادگی با چهار درجه آزادی (dof) مدلی میرایی شده جرم سیستم و فنر است که برای تجزیه و تحلیل پاسخ دینامیکی از بدن انسان و طراحی صندلی و سیستم تعلیق بهینه برای گرفتن بهترین عملکرد راننده در معرض WBV است . معیار ها باید برای یک ثبات خاصی و ملاحظات راحتی در نظر گرفته شود . بنابراین تابه هدف ترکیبی از شتاب (HA) و CF و انحراف تعلیق (SD) و انحراف تایر (TD) برای ارائه ثبات خودرو استفاده می شود . همچنین راحتی راننده نیز مد نظر است .
Optimal seat and suspension design for a quarter car with driver model using genetic algorithms
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 378 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
ترجمه مقاله گسترش نوآوری
گسترش نوآوری:چگونه آموزش های شرکت اسپین آف دانشگاهی با دانش های دریافتی با شکاف دانش در منابع حیاتی تطابق دارد - 2014
( 17 صفحه متن ترجمه شده به همراه متن اصلی وانگلیسی مقاله )
چکیده:
بسیاری از شرکت های اسپین آف دانشگاهی، تجربه کمبود منابع را داشته اند، که باعث کاهش رشد آن ها شده است. دراین مقاله ما منابع حیاتی که از بین رفته و دانش دریافتی برای حل و یا جلوگیری از دست رفتن منابع، برای درک بهتر علت کاهش رشد ، بررسی می کنیم.
در یک نمونه 105 تایی شرکت اسپین آف از نروژ و هلند دریافتیم که، شرکت های اسپین آف اغلب فاقد سه نوع از منابع و مهارت های بازاریابی، مهارت های مدیریتی و (دانش در) سرمایه مالی هستند. ضخامت بالا از +نظر مدت برای بازاریابی و منبع مدیریتی در مقایسه با سرمایه مالی مشاهده شده است. ما همچنین یک روند را مشاهده کردیم که بازیابی دانش از طریق شبکه در آن هایی که بدون ساختار و یا پر هرج و مرج و بی نظم هستند اتفاق می افتد. با این حال، تطبیق بین کمبود منابع مالی و بازیابی مثبت بر رشد استغال شرکت اسپین آف گواهی می دهد.
کلمات کلیدی:
کمبود منابع- دانش شبکه ای- تطبیق- گشترش نوآوری.
1 – مقدمه:
بسیاری از شرکت های آکادمی که اسپین آف تجربه کوتاهی در منابع داشته اند که رشد آن ها کاهش یافته است. [1] و [2] و [3] رشد آهسته در تضاد با انتظارات سیاست های بالا در مورد شرکت های دانشگاهی اسپین آف است: آن ها دانش تجاری را در دانشگاه ها، افزایش اشتغال با تکنولوژی بالا و بهبود بوم شناسی کسب و کار در منطقه را توسعه دادند. در حالی که کمک به انتشار گسترده تر از فاوری های جدید و اغلب پایدار در جامعه می کند. از این رو مهم است که بینشمان را به پس زمینه و بستر رشد آهسته در میان شرکت های اسپین آف دانشگاهی افزایش دهیم.
این تحقیق این کار را با تجزیه و تحلیل مسئله تطبیق به دست آوردن دانش خارجی با منابع انجام می دهد که در زمینه گسترش نوآوری و گسترش دانش شبکه ای زیان دیده است. نوآوری و رشد به طور فزاینده ای به نتیجه فرایندهای تاملی بین طیف گسترده ای از احزاب مانند تامین کنندگان، پیمانکاران، رقبا، مشتریان و دانشگاه ها تبدیل شده است. [4] و [5] این تغییر به عنوان گسترش نوآوری، به عنوان استفاده از جریان هدفمند و دانش خروجی برای سرعت بخشیدن به نوآوری های داخلی و گسترش بازار برای استفاده از نوآوری های خارجی به ترتیب تصور شده است. [4] جدا از اجزای خارجی و داخلی نوآوری ممکن است به نفع فرایندهای جفت شده و یا همکاری با شرکا باشد. [6] با توجه به عدم منابع و رشد آهسته، شرکت های اسپین آف دانشگاهی در یک وضعیتی هستند. که خواستار اتخاذ برخی از حالت های گسترش نوآوری و گسترش دانش شبکه ای هستند. کار آفرینان اغلب فارغ التحصیلان دانشگاهی یا اعضای کارکنان دانشگاهی هستند که با عدم درک بازار و مهارت های بازاریابی،مهارت های مدیریتی و (دانش در مورد کسب) سرمایه مالی هستند. [3] و [7] آنچه که دراین خصوص به نظر می رسد مهم باشد. این است که کارآفرینان منابع با ارزش، دانش خاص را تشخیص می دهند. پژوهش حاضر با هدف پر کردن شکاف دانش در ادبیات را دارد.
Open innovation: how academic spin-off firms match incoming knowledge with knowledge gaps on critical resources - 2014
Abstract— Many academic spin-off firms experienceresource deficiencies that slow down their growth. In thispaper, we investigate the critical resources that are missingand knowledge retrieved from networks to solve or preventmissing resources, to better understand the causes of slowgrowth. In a sample of 105 spin-offs from Norway and theNetherlands, it is found that spin-off firms most frequently lackthree types of resources: marketing skills, management skillsand (knowledge on) financial capital. High severity interms of duration is observed for marketing and managerialresources compared to financial capital. We also observe atrend that knowledge retrieving through the network happensin a somewhat unstructured and chaotic manner. However,the matching between lack of financial resources andretrieving knowledge on these resources tends to be effective,as is witnessed by a positive influence on employment growthof the spin-off firms.Keywords—resource deficiencies; knowledge networks;matching; open innovation
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 169 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
ترجمه مقاله جهانی شدن و مدیریت تغییر
جهانی شدن و مدیریت تغییر
( 10 صفحه متن ترجمه شده مقاله به همراه متن اصلی و انگلیسی مقاله )
چکیده:
امروزه مفاهیم جهانی شدن و مدیریت فرهنگی دیگر تعجب آور نیست. نگرانی سازمان برای عملکرد، اغلب در اتخاذ تصمیمات رهبری سازمان از گزینه های استراتژیک است که فراتر از فضای ملی بوده و به میزان بیشتری در پدیده جهانی شدن تولید و بازارز و سرمایه تکیه می کند. موفقیت، تحت این شرایط مشروط بوده و تا حدی چشمگیر است و توسط بافت فرهنگی و صلاحت مدیریتی سرمایه گذاری است که جنبه هایی از این تنوع منجر به آداب و رسوم و باورها و سنت های محلی جدید می شود. ما در مقاله حاضر روند تجزیه و تحلیل جهانی سازی را که شامل شرکت های زیاد بوده و مشکلات ایجاد شده توسط تفاوت های فرهنگی موجود در کشور میزبان و اهمیت ادغام آن ها در گزینه های استراتژیک از سازمان های اختصاصی موفق بررسی خواهد شد.
کلمات کلیدی: مدیریت فرهنگی – جهانی شدن – منابع انسانی – مدیریت تغییر- شایستگی های مدیریتی.
GLOBALIZATION AND CHANGE MANAGEMENT
Abstract. Bringing forward the concepts of globalization and cultural management is no longersurprising nowadays. The organizations’ concern for performance led frequently to adoptingsome strategic options that go beyond the national space of origin and rely, to a greater extent,on the globalization phenomenon of production, market and capital. The success, under thesecircumstances, is conditioned, to an impressive extent, by the cultural context and by themanagerial competence of capitalizing the aspects that result from this diversity of values,customs, beliefs and local traditions. We will analyze in the present article the process ofinternationalization that involves more and more companies, the difficulties generated by thecultural differences existent in the host countries and the importance of their integration in thestrategic choices of the successful economic organizations.Key words: cultural management, globalization, human resources, management of change,managerial competencies.